Snart börjar Skatteverket skicka ut inkomstdeklarationerna för privatpersoner. Skatteverket har aviserat att de som har en digital brevlåda dit deklarationen skickas får deklarationen mellan den 3-9 mars. Pappersdeklarationerna skickas ut mellan den 13 mars och den 15 april.
Vi ber er som är deklarationskunder hos Advice att så snart som möjligt skicka in era deklarationer och deklarationsunderlag till oss.
Advice ansöker om anstånd med att lämna deklarationen för de kunder som vi har fått i uppdrag att upprätta deklarationer för.
De flesta som har en digital brevlåda (Kivra, Min myndighetspost, e-Boks eller Digimail) kommer att få sin deklaration dit (om inte ett annat val har gjorts). Skickas deklarationen till en digital brevlåda så skickas det inte ut en pappersdeklaration. Får du din deklaration till din digitala brevlåda ombeds du skriva ut samtliga sidor av inkomstdeklarationen med specifikation och eventuella bilagor.
Oavsett om du får din deklaration per post eller om du skriver ut en papperskopia av den digitala deklarationen ber vi dig underteckna deklarationsblanketten och posta den tillsammans med följande handlingar:
- Specifikationen (med kontrolluppgifter) som följer med deklarationsblanketten
- Underlag för dina inkomster under 2020 som exempelvis kontrolluppgifter, utdelningsbesked, utländska kapitalinkomster etc.
- Eventuella bilagor
- Andra upplysningar till oss som kan behöva bedömas eller upplysas om i deklarationen
Om du inte sedan tidigare är deklarationskund hos Advice och vill ha hjälp med din deklaration är du mycket välkommen att kontakta oss, så hjälper vi dig vidare med deklarationen.