Skatteverket har nu skickat ut deklarationen till dem som får den digitalt, exempelvis i Kivra. De som får en pappersdeklaration får den mellan den 15 mars och den 15 april. Om du är deklarationskund hos Advice ber vi dig att så snart som möjligt skicka deklaration och deklarationsunderlag till oss.
Advice ansöker om anstånd med att lämna deklarationen för de kunder som vi har fått i uppdrag att upprätta deklarationer för.
Får du din deklaration till din digitala brevlåda ber vi att du laddar ner samtliga sidor av inkomstdeklarationen med specifikation och skicka över till oss som pdf. Det går även bra att skriva ut deklarationen och lämna eller posta den till oss. Skickas deklarationen till en digital brevlåda så skickas det inte ut någon pappersdeklaration.
Får du din deklaration som pappersdeklaration ber vi dig underteckna deklarationsblanketten och posta den eller lämna in den till oss.
Tillsammans med deklarationen ber vi att du lämnar med det underlag vi behöver, till exempel:
- Specifikationen (med kontrolluppgifter) som följer med deklarationsblanketten
- Underlag för dina inkomster under 2021 som exempelvis kontrolluppgifter, utdelningsbesked, utländska kapitalinkomster etc.
- Eventuella bilagor
- Andra uppgifter till oss som kan behöva bedömas, diskuteras eller upplysas om i deklarationen
Om du inte tidigare är deklarationskund hos Advice och vill få hjälp med din deklaration är du varmt välkommen att kontakta oss, så hjälper vi dig vidare.