Skatteverket börjar inom kort att skicka ut inkomstdeklarationer för privatpersoner. Om du har en digital brevlåda skickas deklarationen till dig mellan den 4 mars och den 8 mars. Pappersdeklarationerna skickas ut mellan den 15 mars och den 15 april.
Vi ber er som är deklarationskunder hos oss på Advice att så snart som möjligt skicka in era deklarationer och deklarationsunderlag till oss.
Får du din deklaration till din digitala brevlåda ber vi att du laddar ner samtliga sidor av inkomstdeklarationen med specifikation och skickar över till oss som pdf. Det går även bra att skriva ut deklarationen, underteckna den och lämna eller posta den till oss. Skickas deklarationen till en digital brevlåda så skickas det inte ut någon pappersdeklaration.
Du som inte har en digital brevlåda har möjlighet att logga in på mina sidor på Skatteverkets hemsida och ladda ner deklarationen därifrån.
Tillsammans med deklarationen ber vi att du lämnar med det underlag vi behöver så som:
- Specifikation (med kontrolluppgifter) som följer med deklarationsblanketten.
- Underlag för dina inkomster under 2023 som exempelvis kontrolluppgifter, utdelningsbesked, utländska kapitalinkomster etc.
- Eventuella bilagor.
- Andra uppgifter till oss som kan behöva bedömas, diskuteras eller upplysas om i deklarationen.
Om du inte tidigare är deklarationskund hos Advice och vill få hjälp med din deklaration är du varmt välkommen att kontakta oss, så hjälper vi dig vidare.