Skatteverket börjar snart skicka ut inkomstdeklarationer för privatpersoner. Om du har en digital brevlåda får du din deklaration mellan den 3 och 7 mars. Har du inte en digital brevlåda skickas deklarationen ut i pappersform mellan den 17 mars och den 15 april.
Att deklarera kan vara både tidskrävande och komplicerat – men vi på Advice kan hjälpa dig! Oavsett om du är företagare eller privatperson ser vi till att din deklaration hanteras korrekt och effektivt.
Vill du ha professionell hjälp med deklarationen? I så fall är du varmt välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig vidare.
För er som redan är deklarationskunder hos oss ber vi er att så snart som möjligt skicka in era deklarationer och deklarationsunderlag till oss.
För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver vi:
- Din inkomstdeklaration (inklusive specifikation)
- Underlag för inkomster under 2024, såsom kontrolluppgifter, utdelningsbesked och utländska kapitalinkomster
- Eventuella bilagor
- Övriga relevanta uppgifter som kan påverka din deklaration
Har du en digital brevlåda? Då kan du enkelt ladda ner och skicka din deklaration till oss som pdf. Det går också bra att skriva ut, underteckna och posta den. Adressen finner du här.