Skatteverket skickar ut pappersdeklarationerna mellan den 13 mars och den 15 april. De som får sin deklaration digitalt har Skatteverket skickat deklarationen till redan. Vi ber dig som är deklarationskund hos Advice att så snart som möjligt skicka in din inkomstdeklaration och deklarationsunderlag till oss.
Advice ansöker om anstånd med att lämna deklarationen för de kunder som vi har fått i uppdrag att upprätta deklarationer för.
Om du inte sedan tidigare är deklarationskund hos Advice och vill ha hjälp med din deklaration är du mycket välkommen att kontakta oss. Samla ihop de underlag som behövs för att upprätta deklarationen och skicka dessa till oss.
Har du en digital brevlåda (Kivra, Min myndighetspost, e-Boks eller Digimail) kommer du inte att få din deklaration per post utan den kommer finnas tillgänglig i din digitala brevlåda. I så fall ombeds du skriva ut samtliga sidor av inkomstdeklarationen med specifikation och eventuella bilagor.
Oavsett om du får din deklaration per post eller om du skriver ut en papperskopia av den digitala deklarationen ber vi dig underteckna deklarationsblanketten och posta den tillsammans med följande handlingar:
- Specifikationen (med kontrolluppgifter) som följer med deklarationsblanketten
- Underlag för dina inkomster under 2019 som exempelvis kontrolluppgifter, utdelningsbesked, utländska kapitalinkomster etc.
- Eventuella bilagor
- Andra upplysningar till oss som kan behöva bedömas, eller upplysas om i deklarationen
Ni är såklart även välkomna att titta in på kontoret och lämna in underlagen samt deklarationen.