Årets deklarationsarbete är i full gång hos Advice. Om du inte redan gjort det, ber vi dig som är deklarationskund hos Advice att så snart som möjligt att skicka din inkomstdeklaration och deklarationsunderlag till oss.
Om du redan har skickat underlagen till oss, och ännu inte fått ett utkast på deklaration, kommer du inom en snar framtid att få ett utkast från oss.
Har du en digital brevlåda (Kivra, Min myndighetspost, e-Boks eller Digimail) kommer du inte att få din deklaration per post utan den kommer finnas tillgänglig i din digitala brevlåda. I så fall ombeds du skriva ut samtliga sidor av inkomstdeklarationen med specifikation och eventuella bilagor. Utskrift från de digitala brevlådorna görs bäst från en dator.
Oavsett om du får din deklaration per post eller om du skriver ut en papperskopia av den digitala deklarationen, så ber vi dig underteckna deklarationsblanketten och posta den tillsammans med följande handlingar till oss:
- Specifikationen (med kontrolluppgifter) som följer med deklarationsblanketten.
- Underlag för dina inkomster under 2017 som exempelvis kontrolluppgifter, utdelningsbesked, utländska kapitalinkomster etc.
- Eventuella bilagor
- Andra upplysningar till oss som kan behöva bedömas, eller upplysas om i deklarationen
Det går givetvis även bra att lämna in handlingarna på vårt kontor.
Kontakta oss gärna om du har några frågor eller funderingar kring din deklaration.